Trek Domane SLR Mk III. Co trzeba wiedzieć?

Trek Media Camp, Battaglia, Italy. July ,2019

Nowy Trek Domane jest jeszcze bardziej wszechstronny niż jego poprzednik. Pomieści bardzo szerokie opony, lepiej amortyzuje, a dodatkowo… przewieziesz w nim jedzenie i narzędzia. Byliśmy jednymi z pierwszych, którzy mogli go obejrzeć i objeździć. Oto najważniejsze nowinki.

1. Nowy IsoSpeed.

Pióro rozdzielacza powędrowało z dolnej rury na górną, rozwiązanie znane już z Treka Madone. Nowa konstrukcja oferuje szeroki zakres regulacji twardości, a przede wszystkim umożliwia dobór tego zakresu do rozmiaru ramy.

Trek Media Camp, Battaglia, Italy. July, 2019
2. Gigantyczny prześwit dla opon.

W zasadzie nie ma już ograniczeń. Do Domane można założyć opony o szerokości 38 mm! Z błotnikami wejdą 35-ki, a rower jest fabrycznie zaopatrywany w 32-ki. Dylemat „Domane czy Checkpoint” będzie teraz bardzo poważnym dylematem. Bo Domane staje się de facto gravelem.

Trek Media Camp, Battaglia, Italy. July ,2019
3. Schowek na drobiazgi w dolnej rurze.

Producent postanowił wykorzystać pustą przestrzeń wewnątrz ramy. Do środka dostajemy się przez dekielek umieszczony tam, gdzie znajduje mocowanie koszyka na bidon. W środku zmieszczą się narzędzia i/lub jedzenie i/lub kurtka.

Trek Media Camp, Battaglia, Italy. July ,2019
4. Malowanie ICON

Dla Domane ICON jest dostępne już od początku 2019 r., a teraz, wraz z premierą SLR, dochodzą nowe kolory. Na przykład takie:

5. Aerodynamika – nowe profile i ukryte przewody

Rama została zoptymalizowana pod kątem aerodynamiki. Oczyszczono też kokpit, bo przewody są prawie w całości ukryte, wchodzą do ramy tuż za mostkiem, a zanim się tam znajdą, biegną bardzo blisko wspornika (trzymane przez dodatkowe uchwyty). Poza walorami estetycznymi udało się dzięki temu dodatkowo poprawić aerodynamikę roweru. Jest podobno szybszy średnio o 1 min/h od poprzedniej wersji, cokolwiek to znaczy.

Co ważne, w Domane wciąż używa się standardowego mostka i kierownicy, co upraszcza montaż i daje pełną swobodę w dobieraniu komponentów.

Trek Media Camp, Battaglia, Italy. July ,2019
6. BB T47

Zamiast trekowskiego BB90 w Domane znajdziemy suport w systemie promowanym przez Chris Kinga. W skrócie – duża średnica osi, wkręcane oprawki łożysk (a nie wciskane, jak w BB30).

7. Nowa konstrukcja sztycy

Projekt znany z nowej Madone. Nie ma już komina nakładanego od góry, jest za to możliwość montażu lampki Flare ładnie zintegrowanej z jarzmem siodła. Bardzo wygodna i dokładna regulacja siodełka.

Trek Media Camp, Battaglia, Italy. July ,2019
8. Geometria

Idąc śladem rozwiązań stosowanych w Madone, nową ramę Domane wyprodukowano w jednej wersji geometrii. Liczby, jakie zobaczymy w tabelkach, podkreślają rekreacyjne zastosowanie tego roweru (rama jest krótka i wysoka) – w testowym egzemplarzu wymieniliśmy mostek na 12-centymetrowy. Dla zaawansowanych zawodników przeznaczona jest rama o bardziej agresywnych proporcjach, dostępna w ofercie Project One.

9. Wersja SL

Wraz z premierą flagowego Domane SLR do sprzedaży wchodzi nowy model SL. W skrócie – to samo (łącznie ze schowkiem i nową sztycą), tylko taniej.

10. Brak wersji dla kobiet. Więcej rowerów dla wszystkich.

Hasło z katalogu brzmi może przewrotnie, ale dobrze oddaje obecny trend. Zamiast dzielić kolekcję na męską i damską, producenci skupiają się na powiększeniu liczby dostępnych rozmiarów. Trek nie jest wyjątkiem.

11. Tylko hamulce tarczowe.

No właśnie. Wiedzieliśmy, że w tym kierunku to generalnie idzie. Właśnie przyszło.

12. Mamy go na video. Obejrzyjcie, jeśli dacie radę wytrzymać te dźwięki w tle.
Written By
More from Redakcja

Zapraszamy na SZOSA Uphill Challenge

Pierwszemu Weekendowi Testowemu HBA towarzyszyć będzie druga już edycja SZOSA Uphill Challenge,...
Czytaj więcej