Tour de Van Rysel by DECATHLON

Wyścig dookoła Polski promujący bezpieczeństwo na drogach

Już 6 lipca rusza Tour de France. Równolegle w naszym kraju rusza Tour de Van Rysel by Decathlon. Uczestnicy tego wyścigu, podobnie jak uczestnicy Wielkiej Pętli, będą mogli pokonać 21 etapów dookoła całej Polski. Celem wyścigu jest upowszechnianie wiedzy na temat zasad bezpiecznego wyprzedzania rowerzystów przez kierowców samochodów w ramach kampanii społecznej „Ktoś czeka na mnie w domu”. 

Tour de Van Rysel

Wraz z rozpoczęciem sezonu rowerowego na naszych drogach wzrasta liczba kolarzy. Niestety rośnie także niepokojąca liczba wypadków, w których poszkodowanymi są miłośnicy dwóch kółek. Ze statystyk wynika, że w co szóstym wypadku z udziałem rowerzysty, do jakiego doszło poza obszarem zabudowanym, ginął człowiek.

– Rosnąca liczba rowerzystów na drogach, szczególnie w okresie letnim, to wyzwanie dla kierowców. Dlatego zdecydowaliśmy się zorganizować wyścig etapowy dookoła Polski, którego celem jest zwrócenie uwagi kierowców na zasady bezpiecznego wyprzedzania. Wzajemne zrozumienie, ale także upowszechnianie wiedzy na temat przepisów ruchu drogowego może się w naszej ocenie przyczynić do poprawy bezpieczeństwa i samopoczucia wszystkich użytkowników dróg. Promując 1,5 metra jako bezpieczną odległość, z jaką należy wyprzedzać rowerzystów, pragniemy zmniejszyć liczbę sytuacji niebezpiecznych takich jak zderzenia boczne, spychanie rowerzystów z jezdni przez TIR-y czy autobusy – mówi Mikołaj Chrustowski, specjalista ds. marketingu sportów rowerowych w Decathlon Polska. – Warto również zwrócić uwagę samym rowerzystom, by jadąc nie zajmowali całej szerokości jezdni, bo to wzbudza agresję wśród kierowców, a także, by nie jeździli ze słuchawkami i głośną muzyką w uszach, bo wówczas nie słyszą zbliżającego się samochodu czy karetki. Hasło przewodnie akcji to „Ktoś czeka na mnie w domu” i jest ono skierowane zarówno do kolarzy, jak i kierowców. Warto byśmy wszyscy zachowani rozwagę na drodze, bo na każdego z nas ktoś czeka w domu – dodaje Mikołaj Chrustowski.

Tour de Van Rysel by Decathlon to wyścig składający się z 21 etapów o łącznej długości 2163 kilometrów. Identycznie jak Tour de France odbędzie się w dniach od 6 do 28 lipca. Udział w pojedynczym etapie będzie kosztował zaledwie 20 złotych, a całkowity dochód z opłat startowych zostanie przekazany Fundacji Miasta Sportu i wsparcie kampanii „Ktoś czeka na mnie w domu”.

Wyścig wystartuje już w najbliższą sobotę spod sklepu Decathlon Szczecin Ustowo, a zakończy się 28 lipca w Warszawie. Najkrótszy etap ma 65 kilometrów (Decathlon Rumia – Decathlon Gdańsk), a najdłuższy 150 kilometrów (Decathlon Jelenia Góra – Decathlon Zielona Góra). Na trasie są etapy górskie i pagórkowate, podobnie jak na Tour de France. – Objeżdżamy dosłownie całą Polskę! Najładniejszy, a zarazem najtrudniejszy, bo z największą liczbą przewyższeń, jest w mojej ocenie etap 13. (Decathlon Szczawno Zdrój – Decathlon Jelenia Góra – red.). W ciągu tych 3 tygodni odwiedzimy m.in. Koszalin, Słupsk, Olsztyn, Białystok, Lublin, Rzeszów, Tarnów, Kraków, Gliwice, Bielsko-Białą, Poznań oraz Bydgoszcz i Łódź  – mówi Mikołaj Chrustowski.

Zapisy do Tour de Van Rysel by Decathlon prowadzone są za pośrednictwem platformy SlotMarket.pl.

Zapisy: etapy 1-7, 6.07-12.07

Zapisy: etapy 8-14, 13.07-20.07

Zapisy: etapy 15-21, 21.07-28.07

W każdy etapie może wystartować maksymalnie 15 zawodników. Pierwszy trzej zawodnicy na mecie każdego etapu otrzymają kask szosowy Van Rysel. Dodatkowo dla każdego uczestnika wyścigu Decathlon zapewnia pamiątkowy bidon z logiem akcji „Ktoś czeka na mnie w domu” oraz zestaw naklejek na samochód, rower i kask promujących bezpieczeństwo. Zawodnik i zawodniczka, którzy pokonają największą liczbę etapów i liczbę kilometrów otrzymają w nagrodę rower szosowy Van Rysel. Organizator zapewnia ponadto uczestnikom wsparcie techniczne na trasie, a także transport powrotny wraz z rowerem na miejsce startu.– W Tour de Van Rysel by Decathlon można też wystartować samodzielnie. Wystarczy przejechać po trasie wybranego etapu lub etapów między 6 a 28 lipca wyposażonym w urządzenie mobilne z funkcją gps i włączonym trackingiem, a następnie umieścić swój przejazd w aplikacji Strava – mówi Mikołaj Chrustowski

Tour de Van Rysel by Decathlon będą towarzyszyły testy rowerów szosowych Van Rysel w sklepach, które znajdują się na trasie wyścigu. –Mamy nadzieję, że dzięki temu działaniu uda nam się spopularyzować kolarstwo szosowe wśród amatorów, a rowery Van Rysel staną się najchętniej wybieraną marką przez Polaków z uwagi na relację jakości do ceny – kończy Mikołaj Chrustowski.

Źródło: Decathlon