Opony Goodyear UHP

Znany producent opon samochodowych od niedawna toruje sobie drogę na rynku wysokiej klasy ogumienia rowerowego. W tym roku zadebiutował całą kolekcją opon szosowych Ultra High Performance, na którą składają się cztery podstawowe modele.

Mieliśmy możliwość przetestować trzy komplety: Eagle F1 (to uniwersalna opona wyścigowa stanowiąca trzon kolekcji) w wersji dętkowej oraz tubeless, a także Eagle Sport (model podstawowy, najtańszy w serii UHP). Wszystkie w rozmiarze 28 mm.

Te trzy modele mają kilka cech wspólnych. Po pierwsze, dokładność wykonania. Równo układają się na obręczy i trzymają wymiar – wszystkie na obręczach Bontrager Aeolus RSL 37 miały dokładnie 28 mm szerokości. Po drugie, dają podobne wrażenia podczas montażu, tj. zakłada się je i zdejmuje bez większych problemów, przy czym w końcowej fazie wymagają użycia łyżki. Po trzecie, zapewniają komfort jazdy nawet przy relatywnie wysokim ciśnieniu. Przy ciśnieniach poniżej 6 barów nieco zbyt łatwo się uginają przy najechaniu na przeszkodę i mają skłonność do dobijania, dlatego woleliśmy mocniej je pompować. Ale – jak już się rzekło – nie zmniejszało to tłumienia.

Opona Eagle Sport jest cięższa i wolniejsza niż droższe modele, co nie dziwi, bo przy jej produkcji nie wykorzystuje się zaawansowanej mieszanki na bazie grafenu i krzemionki (Dynamic GSR) stosowanej w Eagle F1, inna jest też gęstość oplotu. Zaletą tego modelu ma być trwałość i odporność na przebicie, które to cechy sprawdzimy w dłuższym okresie, szczególnie jesienią i zimą. Jak dotąd sprawują się bez zarzutu.

Model Eagle F1 to już inna historia. Ta opona robi bardzo dobre wrażenie niskimi oporami toczenia i niską wagą, dzięki którym jakość jazdy wyraźnie wzrasta. Przyczepność w suchych warunkach jest bardzo dobra, w mokrych nie mieliśmy jeszcze okazji w pełni tego sprawdzić. To trzon kolekcji UHP, wszechstronna opona wyścigowa dla wymagających użytkowników.

Najbardziej spektakularna wydaje się wersja tubeless. Otóż Goodyear, we współpracy z Rubber Kinetics, zastosował w niej specjalną powłokę zwiększającą szczelność. Podobnie działa specjalna konstrukcja rantu opony. Te innowacje składają się na to, co Goodyear określa mianem Tubeless Complete. W efekcie w bezdętkowej Eagle F1 użyteczne ciśnienie utrzymuje się przez ok. 3 dni nawet bez dodatku uszczelniacza.

Eagle F1 Tubeless Complete (296 g) od 269 do 309 zł
Eagle F1 Tan-wall (225 g) 249 zł
Eagle Sport (260 g) 129 zł

www.centrumrowerowe.pl

Written By
More from Redakcja

Włoski długi weekend

Ponad 1200 km od Wrocławia nawierzchnia szos jest tak samo nie najlepszej...
Czytaj więcej