[20.05.2020] Trek zaprezentował dzisiaj nowy model Madone SL, wzbogacając linię najwyższej klasy rowerów wyścigowych o nowe, korzystne jednoślady dla szerszej rzeszy zorientowanych na wyniki miłośników szosy.
Kolarze szosowi od dawna uznają Madone za wzorzec wydajności. Każdy model oferuje niezrównaną integrację, wiodące w klasie aerodynamiczne kształty rur oraz wygłądzający drogę rozdzielacz IsoSpeed w rurze górnej, co daje każdą możliwą korzyść w prędkości. Madone SL znany jest z osiągów najwyższej klasy bez towarzyszącej im wysokiej cenie, a nowe modele wyposażone są w jeszcze korzystniejszy wkład suportu T47. Nowy suport T47 zapewnia identyczną sprawność jak BB90 w poprzedniej generacji Madone SL, ale jest znacznie łatwiejszy w utrzymaniu. Jak w poprzedniej generacji, w nowym Madone SL zastosowano tradycyjny wspornik kierownicy i kierownicę, które świetnie się sprawdzają przy montażu przystawek czasowych na triathlon. (Zintegrowana z mostkiem kierownica montowana w Madone SLR dostępna jest oddzielnie.) |
Fabryczna konfiguracja Madone SL nie jest tak aerodynamiczna jak zintegrowana kierownica/mostek, ale to jedyny kompromis na aerodynamice w SL. W Madone SL wykorzystano identyczne superszybkie kształty rur Kammtail Virtul Foil jak w topowym Madone SLR, ale w ramie z włókna węglowego OCLV Serii 500.W porównaniu z włóknem węglowym OCLV Serii 800 użytym do produkcji ram Madone SLR, włókno węglowe OCLV Serii 500 waży trochę więcej, ale kosztuje znacznie mniej. Nowe modele Madone SL wyposażone są w hydrauliczne hamulce tarczowe i rozdzielacz IsoSpeed w rurze górnej, a ich wyścigowa geometria, którą opracowaliśmy z naszymi zawodnikami, pozwala przyjąć optymalną pozycję dla uzyskania maksymalnej prędkości. Zastosowano w nich również identyczne rozwiązania jak w SLR, w tym centrum sterowania Madone, ukryte prowadzenie linek i przewodów, maszt podsiodłowy z mikroregulacją oraz prowadnicę łańcucha 3S. Nowy Madone SL jest już dostępny poprzez szeroką sieć globalnych partnerów handlowych firmy Trek oraz, na wybranych rynkach, na stronie trekbikes.com. Źródło: Trek – informacja prasowa |