W połowie lipca Trek zaprezenotwał odnowiony model Madone SLR czyli swojego topowego roweru wyścigowego. Inżynierowie amerykańskiego producenta skupili się na poprawieniu największej bolączki aerodynamicznych szosówek – wadze. Rama nowego Madone jest lżejsza o niemal 0,5 kg od poprzednika. Jednocześnie Trek ogłosił powiększenie gamy opcji kolorystycznych i wersji wyposażenia w programie Project One.
Patrząc na nowego Madone SLR mamy wrażenie, że wygląda on dokładnie tak samo jak poprzednik. Nic dziwnego, bo w kształtach, przekrojach czy geometrii ramy nic się nie zmieniło. Jest to dokładnie ta sama konstrukcja, na jakiej ścigają się zawodnicy między innymi ekipy Trek-Segafredo i na której Mads Pedersen zdobył w ubiegłym roku tytuł Szosowego Mistrza Świata.
Projektanci z Wisconsin postanowili skupić się na jednej cesze swojego flagowca, aby ucznić go jeszcze poteżniejszą bronią do wygrywania. Nie jest tajemnicą, że największą bolączką szosówek o aerodynamicznej charakterystyce jest ich waga. Bardziej płaskie przekroje rur wymagają użycia większej ilości materiału dla zachowania sztywności. Oczywiście cierpi na tym w dużej mierze waga roweru, przez co typowe rowery aero były zazwyczaj rzadko wykorzystywane przez profesjonalnych kolarzy do jazdy w górach, a i amatorzy jeżdżacy głównie w terenie naznaczonym podjazdami niechętnie decydowali się na tego typu sprzęt.
Waga z wozu…
Trek w dużej mierze rozwiązał ten problem, a rama nowego Madone SLR jest aż o 450 g lżejsza od poprzedniej generacji. Tak znacząca redukcja wagi była możliwa dzięki zastosowaniu nowych materiałów. Do produkcji ram nowego modelu używane jest włókno karbonowe OCLV 800, najbardziej zaawansowane ze wszystkich używanych dotąd przez Treka. Jest o 30% mocniejsze do tego, którego używano do budowania wcześniejszej wersji ramy, dzięki czemu można oszczędniej go używać i zbudować lżejszą maszynę.
Jeden na milion
O tym jak ważne dla kolarzy szosowych jest wyróżnienie się z tłumu nie trzeba chyba wspominać. O ile możliwości dobrania, a nawet stworzenia indywidualnego stroju jest bez liku, o tyle z rowerami zazwyczaj bywało gorzej. Trend jednak dostrzegli producenci i od kilku lat oferują możliwość indywidualizowania malowania rowerów oraz dopasowania komponentów do wymagań konkretnego klienta.
Trek z programem Project One był jednym z pionierów tego rynku, a teraz rozszerza swoją ofertę o kolejne opcje. Trzy z nowych schematów kolorystycznych (Amplified Alchemy, Sweet Gold Leaf i Holographic Diamond Flake) to dodatki do serii Project One ICON, projektów na zamówienie wypełnionych teksturą, głębią i nastrojem. Dwa z pozostałych nowych schematów kolorystycznych (Abstract and Palmarès) to część całkiem nowej serii, która pochodzi wprost od projektantów zespołu Trek w Waterloo.
PonadtoTrek rozszerzył opcje specyfikacji i napędu, aby oferować grupę SRAM Force eTap AXS na wybranych platformach szosowych, całkiem nową kierownicę/wspornik Aeolus RSL w rowerach Émonda i Madone, nowe siodełka i nowe koła Aeolus Elite, Pro i RSL.
Dostępne modele Trek Madone SLR
Madone SLR 6 Disc
Madone SLR 7 Disc
Madone SLR 7 Disc eTap
Madone SLR 9 Disc
Madone SLR 9 Disc eTap
Rama z widelcem Madone SLR Disc
Modele szosowe dostępne w ramach Project One
Madone SLR
Émonda SLR
Domane SLR
Speed Concept
Domane+