Fuji Jari Carbon 2023

Jeden z naszych gravelowych ulubieńców, Fuji Jari Carbon, doczekał się ostatnio aktualizacji. Zmieniło się dużo.

Fuji Jari Carbon MY 2023

Trójkąt ramy wygląda zupełnie inaczej niż wcześniej, to już nie ten prosty, klasyczny design, lecz coś znacznie bardziej nowoczesnego. Jest dużo miejsca na przymocowanie toreb i bidonów, rama posiada również mocowania bagażnika i błotników. Obniżony tylny trójkąt ma zapewniać – tak podaje producent – większy komfort. Głównym zabiegiem mającym na celu zmniejszenie wibracji jest jednak użycie specjalnej sztycy, przewężonej w górnej części i uzupełnionej gumową wkładką.

Fani dropperów ucieszą się zapewne na wieść o tym, że mimo iż oryginalny wspornik ma przekrój Kammtail, można zastąpić go innym (np. regulowanym) o średnicy 27,2 mm.

Kolejny ukłon w stronę miłośników personalizacji sprzętu to widelec Flip Chips dający możliwość ustawienia dwóch wartości offsetu widelca (45 lub 55 mm). Maksymalna szerokość opon to 45 mm. Frameset nowego Jari Carbon waży łącznie ok. 1500 g.

Już w poprzedniej wersji Jari miał zintegrowany pojemnik do przechowywania drobiazgów, a teraz ten system rozwinięto – i to w sposób dość nowatorski. Na górnej rurze znajdziemy coś
w rodzaju mini-bagażnika z linką bungee zapewniającą łatwy dostęp do przechowywania batonów, żeli lub innych przekąsek. Dodatkowo pod supportem można zamontować pojemnik na narzędzia.

Fuji Jari z zamontowanym pojemnikiem w okolicach suportu

Rower występuje w dwóch wersjach wyposażenia. Jari Carbon 1.1 ma grupę GRX RX810 2×11, koła WTB Speedterra i25 i opony Maxxis Rambler 42-622. Jari Carbon 1.3 Shimano to napęd 1×11 (GRX RX812), koła Alex Boondocks 5 i opony Maxxis Rambler 42-622. Ceny odpowiednio 16370 zł I 14030 zł.

Dystrubucja: fujibikes.eu

Written By
More from Redakcja

Trening (nie zawsze) czyni mistrza

Trening – sedno zawodu kolarza. Całkiem niezły materiał na obszerną książkę, zwłaszcza...
Czytaj więcej