Cannondale Synapse

Synapse został zbudowany dla tych, którzy na rowerze szukają przede wszystkim przygody, ale takiej w sportowym stylu. To rower dla tych, których kręci całodzienna mocna, szybka jazda, po nie zawsze najlepszych szosach. A czasem – nawet poza asfaltowymi drogami.

Tekst: Mikołaj Jurkowlaniec
Zdjęcia: Cannondale

Cannondale ma swój własny klucz, według którego szereguje szosówki. Te, przeznaczone do ścigania, opisuje jako Elite Race. Kategoria New Road to drugi biegun – skupia wszystkie maszyny offroadowe, gravele, szosówki z amortyzacją. Rowery dla każdego Cannondale sytuuje pomiędzy powyższymi kategoriami i dzieli na dwie grupy. Mamy tu więc Endurance Road, czyli maszyny wygodne, zintegrowane, które komfort stawiają ponad prędkość. Natomiast nowy Synapse zaliczany jest do czwartej grupy – Endurance Race. Czyli gdzieś pomiędzy Elite Race a Endurance Road.

Synapse, ze sportową geometrią Endurance Race to rower dla osób, które lubią jeździć szybko, ale oczekują też wszechstronności, komfortu oraz bezpiecznego i łatwego sterowania. Za tłumienie wibracji odpowiada więc innowacyjna technologia SAVE ze strefami ugięcia w ramie i widelcu, które pochłaniają drgania. Sztyca jest wąska i działa jak elastyczny tłumik. A do tego kokpit systemowy SAVE SystemBar, który również redukuje wibracje. Kokpit dostępny jest z mostkami o różnej długości i stopniu nachylenia, nie powinno więc być problemów z ustawieniem w Synapsce odpowiedniej pozycji.

Konstrukcja ramy jest asymetryczna i zoptymalizowana dla poszczególnych rozmiarów. Różnią się kąty, średnice rur, przekroje ścianek, podobnie zresztą sprawa ma się z widelcami. W topowej wersji Hi-Mod rama waży 950 g w rozmiarze 56 cm, a sam widelec 367 g. Rama w niższej wersji waży 1100 g.

Więcej szczegółów i wrażenia z jazdy we wrześniowo-październikowym wydaniu SZOSY.